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After a long search for a AM 425 engine can anybody help with the exhaust system are there 2 boxes before the side pipe?
thanks clive
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Sorry, I don't understand the question... the gaz goes out of the engine by a box (échangeurs ) on the right and on the left, to the expansion chamber (pot de détente, bête à cornes for 2cv ), one for each side because one cylinder head on each side... is that the answer?..
Fabrice
le 602 citron : tu sais où tu vas, tu sais quand tu pars... t'arrives quand? et sur longue distance, prévois ta caisse à outils... mais quel régal au quotidien!!!!
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Hello, I hope that these two broken images will help you. At worst it may allow you to refine your question.
CorDyanement [¤\=/¤]
Philippe (Milip)
Dyane 6 - Bleu Pétrel 1976
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Hello,
I think (quite sure) that on 425 cc engines, there's no rear exhaust part; The exhaust system is quite simple, two pipes running from the cylinder heads to one only expansion chamber at the left side under the engine. There are no boxes nor heat exchange boxes that fit over the exhaust pipes on 435 and 602 M type engines, and no so called "bête à cornes" (a sort of bullhead shaped chamber with two symmetrical inlets and an outlet to the under-floor expansion and silencer chamber, referenced as "3" in the upper image from previous post)....
Dyane 6 Bleu Azurite 1981
http://forum.dyaneclub.fr/viewtopic.php?id=9360
Oscar
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I have a 425 cc, i'll have a look this afternoon.
Jérôme
Dyane Luxe 67, Dyane Confort 68, des cousines bicylindres et d'autres autos hautement chevronnées.
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I actually have the famous "bête à cornes" underneath the gearbox, and the cigar shaped muffler along the right (!) side of the frame.
On some minitruck there might be no rear muffler, but I'm not sure of anything on that part.
Jérôme
Dyane Luxe 67, Dyane Confort 68, des cousines bicylindres et d'autres autos hautement chevronnées.
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Hello on the 425cc you have a 5 part exhaust:
1) a tube looping around the engine from top on the manifold to front of the fan housing to bottom bellow the gearbox .
2) it then comes in a first muffler (you can empty it without too much added noise if any): it is a cylinder attached below the gearbox and its exit is on the passanger side of the car (right side).
3) an intermediate tube going from the engine bay to the underneath of the car
4) a second silencer (a long cigar like tube n°3 on second image)
5) an exit tube, either short (comes out before the back wheel) or long (goes under the car to the driver side and exit below the rear bumper)
In conclusion : NO their is only one box before the side. the exhaust is the same that an 425cc AZU.
Beware, the linking collar are different size compared to the 602 or 435 cc linkage.
Good luck
Dernière modification par JohnDoe (09-10-2018 15:07:42)
Ma dyane bleu clair de 1967
"Acabos"
Certains m'appellent Rémi
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https://www.ami-2cv.com/tube-avant-ak35 … odele.html
https://www.ami-2cv.com/pot-secondaire- … -1970.html (not 100% sure)
and the rest...
Ma dyane bleu clair de 1967
"Acabos"
Certains m'appellent Rémi
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Hello everybody,
Just a question for my understanding : do you know if the exhaust system of the 425 engine is quite different of the 435 ?
Philippe
Les temps changent... à l'époque, personne ne se retournait quand je passais en Dyane, aujourd'hui si !
Mes gros jouets : Dyane 6 1972, 404GT 1963 et CRF1000L Africa Twin 2017
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Cela me fait penser à demander ma promotion de Membre à Correspondant Grande Bretagne !!
Dernière modification par Riquet (11-10-2018 20:40:25)
Tout ira bien à la fin. Si ça ce ne passe pas encore bien, c'est que ce n'est pas la fin !
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Hello everybody,
Just a question for my understanding : do you know if the exhaust system of the 425 engine is quite different of the 435 ?
Oui ! 435 -> échappement à échangeur pour le chauffage qui passe par le dessus +2 deux entrées 1 sortie pour la bête à corne
425 -> par le dessous + 1 entrée 1 sortie pour la bête à corne
Le passage du 425cc au 435cc c'est le passage du "vieux modèle" au "nouveau modèle" de moteur (avec le nouveau circuit de graissage sans Banjo, nouveau radia, ect...)
Ma dyane bleu clair de 1967
"Acabos"
Certains m'appellent Rémi
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